1. Neuro Webinar tuż, tuż…

M_06W środę 10 maja mam zaszczyt i przyjemność zaprosić na prowadzony przeze mnie pierwszy Neuro Webinar zatytułowany „Coaching Mózgu Społecznego – Alchemia Słów”. W czasie spotkania będę mówić o mózgu, słowach, relacjach i o tym, co wiąże te wymienione rzeczy.  Zrozumiecie, co oznacza „czuć z kimś chemię” i jak znajomość mózgu pozwoli stać się skuteczniejszym coachem i liderem. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj:

Zaproszenie na Neuro Webinar

Nie zwlekaj, zostało tylko kilka ostatnich miejsc.

Co Wy na to?

Po kilku latach pracy z klientami już wiem, że rezultaty pracy coachingowej nie zależą głównie od umiejętności technicznych, znajomości wielu narzędzi, ale od tego, jacy jesteśmy wewnątrz siebie, jak bardzo jesteśmy spójni, prawdziwi, otwarci na innych, ciekawi ich świata. Dlatego też, chcąc byś dobrym i skutecznym coachem, przed rozpoczęciem pracy w tym charakterze zdecydowałem się na odbycie jako klient wielu sesji terapeutycznych, superwizyjnych i mentorskich, prowadzonych wieloma różnymi metodami, według różnych szkół, właśnie z tego powodu. Czyli pokora, pokora, pokora, nieustająca ciekawość świata i zaufanie do naszych klientów, to naprawdę bardzo się opłaca.

Robert Kubica, mózg, coaching

M_06Siłą Roberta Kubicy była doskonała znajomość i zrozumienie zasad działania samochodu, dzięki czemu mechanicy korzystający z jego wskazówek potrafili w sposób optymalny ustawić jego parametry, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości bolidu. Czy coach (ale również menedżer, trener. mentor), który nie zna zasad i strategii, którymi kieruje się podejmujący swoją decyzję mózg jego klienta (pracownika, podopiecznego) potrafi w sposób optymalny pomóc wykorzystać jego zasoby? Ci, którzy tych zasad i strategii nie znają mówią, żę tak. Ci, co je poznali już wiedzą, że nie.

Uczenie (się) jako doświadczenie społeczne

Uczymy się, aby lepiej i sprawniej realizować cele społeczne, stawiane nam przez nas samych, ale i przez innych, ale również to relacje z innymi są źródłem naszego ciągłego rozwoju i mądrości. Innymi słowy – uczymy się, aby być bardziej społeczni, będąc zaś bardziej społeczni możemy pełniej wykorzystać nasze możliwości. Stąd też dla mnie uczenie (się) to nieustanne doświadczenie społeczne.

O tych i o związanych z tym sprawach będę mówić już wkrótce na kilku konferencjach poświęconych roli odkryć nauki o mózgu dla edukacji i uczenia (się). Chcę na nich zwrócić uwagę, jak w erze rewolucyjnych zmian w pozyskiwaniu informacji, zmianie sposobu komunikowania i charakteru relacji społecznych proces nauczania nabiera innego znaczenia i osoby odpowiedzialne za kształcenie stają przez nowymi wyzwaniami i jak ważnym czynnikiem jest dla nich aspekt społeczny relacji naszych mózgów- JA A INNI.

 

Uczenie (się)

Edukacja_72Neurobiolodzy, badający jak działa mózg twierdzą, że skuteczny proces nauki powinien być jak posiłek: powinien mieć odpowiednią wielkość, być podany w odpowiednim czasie i składać się z odpowiednich składników. Mam wrażenie, że jednak bliżej nam do stołówki na koloniach letnich (duża ilość wydawanych posiłków, jedzenie jako sformalizowany proces, a nie źródło satysfakcji) niż do gwiazdkowej restauracji. Mam nadzieję mówić o tym w czasie zbliżających się dwóch konferencji poświęconych roli odkryć nauki o mózgu w edukacji.